dimarts, 16 de setembre del 2014

Temps de veremar

Fent coa al Carrer Roig de Felanitx per a vendre el raïm per a fer el vi. Any 1958

Temps de veremar

D’Es Port, els primers dies de setembre, anàvem, sempre hi solia anar algun de noltros (els meus germans i jo), primer jo i després, amb més freqüència, el meu germà segon i després el tercer... a passar una sèrie de dies a ca el tio Joan Picó (l’autor d’aquestes fotografies) i la tia Bel, germana del nostre pare, a la cantonada del Carrer Major i el carrer del Mar (fins ara, últimament, era una galeria d’art regentada per Miquela Nicolau), davant la Banca March, a l’altra cantonada i el Bar Perú regentat per un tio nostre, el tio Martí.

Allà hi anàvem, després de l’estiu a Es Port i abans de començar el curs escolar, mentre a Felanitx es feia la verema i els pagesos veremadors venien els seus rems bé al meu tio Joan Picó (Vins D’Or), bé “Al Sindicat” (cooperativa pública dels mateixos pagesos), edifici singular i artístic en estat deplorable que, cas d’arribar a un acord entre propietari, Ajuntament de Felanitx i Miquel Barceló, es pot restaurar i utilitzar com a gran centre cultural gestionat per l’afamat pintor.


Any 1958

Any 1961

Any 1961

El segon per l'esquerra és Antoni Masseta (Bonnin), germà del Mut Masseta. Any 1961

Carrer Roig de Felanitx. Al fons a l'esquerra: Fàbrica del vi de Vins D'Or
En angle i ja reformat: Fàbrica de licors de Vins D'Or. 

Casa (Galeria d'Art) cantonada entre el Carrer de la Mar i Carrer Major de Felanitx

El que abans era el Bar Perú, al Carrer de la Mar


-------------

Es Sindicat








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada